<

Tårtoskulden är tagen




Jag har bakat min allra första tårta. Anledningen till att jag skriver om denna tårta är inte att jag tänkt dela med mig av något recept eller vackra bilder på min skeva, ganska klantiga tårta. Nä, anledningen är en annan.
 
Grädde skvätte hit och dit, florsocker på hela byxorna och grön marsipan som fastnar gött i bänken. Jag blev helt uppslukad av att göra denna tårta. Det föddes en tårtbakar-gnista i mig.

Min tårtoskuld är tagen och jävlar så härligt det var!

Så vänner, förbered er på tårtkalas på Nygatan 28.



För den nyfikne
Till tårtan använde jag: En sockerkakstårtbotten. Fylld med ett lager av min goda vaniljkräm och ett lager med vispad grädde blandat med bärsylt. Garnerat med grön marsipan, jordgubbar och grädde. 


/En nöjd Bella
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback